LDF Logo

Original Run 11. dubna 2008 - 27. června 2008
Formát 12 TV
Režie Takayuki Hamana
Japonský název 図書館戦争
Studio Production I.G

V této paralelní realitě se Japonské císařství mění na Kocourkov ne nepodobný naší banánové republice. No posuďte sami. Japonská vláda ustaví právo cenzurovat jakékoliv médium, o kterém se domnívá, že by pro společnost mohlo být závadné. Výkonem je pověřen zvláštní úřad, v podstatě takoví moderní a dobře vyzbrojení paliči knih. Jako protiopatření je přijat zákon, který ten první ruší. Knihovníci tedy také zbrojí a obě složky spolu mohou vést omezenou válku.

Toshokan Sensou Characters

Ano, Toshokan Sensou kombinuje akci, vážné prvky, komedii a romantiku. Jenže… Ozbrojené potyčky působí jako když se sejdou malí kluci s kuličkovkama. Elitní snipeři, údajně zkušenější než JSDF, jsou instruováni, aby se netrefovali, protože nepřítele je třeba jen zatlačit. Podivné taktiky dále obsahují: krytí se za keřem, masové vybíhání proti opevněné pozici beze zbraní a další logiku popírající situace. Když se debatuje o volném přístupu k informacím a roli knih s odkazem na 451 stupňů Fahrenheita, je situace lepší. V pozadí jinak epizodického děje se navíc rýsuje možná konspirace. Vše je ale náhle smeteno sentimentálním happy endem.

Skutečně funkční je tedy jedině vyvíjející se vztah Iku Kasahary, první ženy, jež se kvalifikovala do LTF, a poručíka jménem Atsushi „Kraťas“ Doujou. Kasahara je atleticky zdatná, na Japonku nebývale vysoká a jinak naprosto nešikovná. Jako instruktor je na ni Doujou přísný, neboť mu připomíná jeho staré pitomé já. Kasahara knokautuje medvěda, při návštěvě rodičů se snaží maskovat fakt, že se při práci ocitá v ohrožení života a sní o princi na bílém koni. Samo o sobě to za podpory kousavých poznámek kolegů stačí na vyvolání salvy smíchu.

Mágové z Production I.G se opět blýskli famózní audiovizuální stránkou, přičemž i výběr songů pro opening a ending se podařil na výbornou. Přesto působí Toshokan Sensou hlavně kvůli scénáři polovičatým dojmem. Dvanáct epizod je prostě na smysluplnou interpretaci čtyř ilustrovaných románů málo.

Hodnocení: 6/10