Ghost Hound Logo

Original Run 18. října 2007 - 4. dubna 2008
Formát 22 TV
Režie Ryutaro Nakamura
Japonský název 神霊狩/GHOST HOUND
Studio Production I.G

Narozdíl od pro mě neproniknutelné Lain není Ghost Hound samoúčelným intelektuálním pozérstvím. Podobně jako v Kingově eposu To, se zde poutavě prolínají klukovská dobrodružství s nadpřirozenem. Těžko říci, jestli je to tím, že se tentokrát Ryutaro Nakamura a Chiaki J. Konaka více krotili. Kontury jejich záměrů jsou zřejmé. Většinou…

Scénáři se skvěle daří prezentovat vztahy a emoce tří středoškoláků, kteří v dětství zažili nesmazatelné trauma, jenž se podepsalo na jejich psychickém stavu. Tarou Komori, Makoto Ogami a Masayuki Nakajima díky změnám v mozku zažívají lucidní snění a získávají schopnost astrální projekce. Fiktivní městečko Suiten se brzy stává místem, kde se střetávají dvě sféry. Utsushiyo a Kakuriyo.

Většina epizod nese název ne zrovna konvenčních psychologických disciplín, které se klukům snaží objasnit dr. Hirata či svůdná vědkyně Reika Outori. Vysvětlení toho, co se vlastně děje, však osciluje na pomezí racionální vědy, mytologie a náboženství. Pečlivé budování příběhové struktury podpořené mysteriózním dusnem letí v posledních třech epizodách oknem. Skoro jako by celé dva díly zůstaly ležet ve střižně. Tak roztříštěně zakončení působí. Spousta odpovědí chybí, objevují se prvky, o nichž předtím nebyla řeč a motivace postav se bere bůhvíkde. Kéž by se vše povedlo ukončit s takovou grácií jako Makotova linie.

Vizualizaci do vybroušenosti Seirei no Moribito chybí ostřejší pozadí a design postav. Jenže značná míra stylovosti se Ghost Houndu upřít nedá. Animátoři se navíc museli poprat s rozličnými druhy spirituálních bytostí. Prim tu ale překvapivě hraje zvuk, zastoupený geniálními efekty mágů ze studia Rakuonsha, na hony vzdálenými hororovým klišé. Dvorská hudba gagaku se tak mísí s hukotem strojů a šuměním laděného rádia. Své jistě dělá i neoposlouchaný přízvuk severního Kjúšu a výkony seiyuu.

Ghost Hound dokáže vyburcovat vaši zvědavost do takové míry, že si o dané problematice budete chtít sehnat více informací. Vysoká očekávání trochu zrazuje odfláknutý konec, ale jako meditace nad lidskou existencí a přerodem dětí v bytost zvanou dospělák funguje tato série perfektně.