Jakub Lhota – 2008-04-22

Original Run 15. března 2008 - 29. března 2008
Formát 3 TV
Režie Naoyuki Kuzuya
Japonský název ビズゲーマー
Studio Frontier Works

Že se lidská morálka, zásady či lhostejnost nedají koupit? Ale jděte! Vždyť co by člověk neudělal pro peníze. Toki Mishiba, Nobuto Nakajyo a Kazuo Saitou obdrželi pozvánku, jež jim otvírá dveře do krvavé hry o peníze. V této verzi team deathmatche se hraje nejen o korporátní tajemství organizací, které souboje pořádají, ale hlavně o holé životy.

Filmy jako Hra s Michaelem Douglasem v hlavní roli nám ukázaly, že když se podobné téma zpracuje v duchu napínavých thrillerů, mají autoři už z půlky vyhráno. Vždyť jak lépe lze přimět diváka, aby s postavou soucítil, než mu předvést, jak se běžný život obrátí naruby? Jenže Bus Gamer se bohužel pohybuje na hranici mezi béčkovým akčním filmem a trapnou situační komedií. Dokážete-li se oprostit od prkenné animace, nedetailní kresby a nevýrazné hudby, zbudou tu tak akorát rychle se rozvíjející vztahy hlavního tria.

Toki a Mishiba jsou mlčenliví drsňáci, jejichž povahu na první pohled diferencuje jen způsob boje. Z party nejmladší Kazuo se tu prezentuje jako derivát Vashe z Trigunu, který se svou otevřeností snaží tým stmelit. Hádáte správně, v boji většinou slouží jako návnada a faktor, jenž by měl zvyšovat napětí. To však nefunguje, když víte, že ho übercool parťáci z bryndy pokaždé dostanou. Naše obvyklé podezřelé tedy spojuje jediná věc: každý potřebuje sehnat miliardu jenů. Jejich důvody a minulost jsou naznačeny až trestuhodně ledabyle. O lidech pořádajících novodobé gladiátorské orgie se pak nedozvíme vůbec nic.

Výčet chyb rozhodně není úplný. Jako taková jednohubka s trochu trpčí příchutí by ale Bus Gamer posloužit mohl. Pár humorných okamžiků a přehnaně ambiciózní policistka z útvaru potírání mladistvých delikventů, hrající s Kazuem bojovky v místní herně, dokážou na tváři vykouzlit úsměv, stejně jako naivita této série obecně. Škoda, jistý potenciál tu cítit byl…

Hodnocení: 5/10