Jakub Lhota – 2008-11-02

Original Run 3. července 2008 - 25. září 2008
Formát 12 TV
Režie Osamu Kobayashi
Japonský název 魔法遣いに大切なこと ~夏のソラ
Studio Hal Film Maker

Kouzla a čáry nutně nehýří kolotočovou poetikou ohňostrojových barev, ani se nejedná o samospásný svatý grál. A přestože lze rušit komatózní stavy, či materializovat myšlenky, hned v druhém díle se z tabule dozvíme, že létání je nemožné. Pro kejklíře je zřejmě gravitace stejnou záhadou, jako pro fyziky z CERNu. Tak nám alespoň nudnou verzi „fireballové úžasnosti“ podávají tvůrci animované Arie.

Kontrasty prošpikovaný letní výcvik čarodějky z Hokkaidó naštěstí skrývá v líně tekoucím příběhu jímavou love-story a neuhasitelnou žízeň po životě. Mladičká Sora Suzuki se z rodného Biei vydává do Tokia plna ideálů. Jenže rázem musí čelit mnohdy sobeckým požadavkům klientů dožadujících se služeb Magického úřadu. Oporou jí bude nejen excentrický profesor Hara, ale i spolužák Gouta Midorikawa – princ na bílém surfovém prkně.

I zbytek vedlejších postav se může pyšnit slušnou charakterizací. Témata jako souboj geniality a tvrdé dřiny, neopětovaná láska, obavy z budoucnosti tu jsou díky hřejivému kamarádství dovedena do vyšších rovin. Jedinečnou atmosféru umocňuje neotřelý grafický styl, kombinující jednoduše načrtnuté postavy s fotografickými pozadími, které animátoři prohnali grafickými filtry. I když to občas vypadá dosti uměle a statické záběry, či rozplizlé kontury ukazují, jak moc se šetřilo, nápad to byl dobrý.

Vrcholem série jsou i přes solidní kvalitu jednotlivých, dějově lehce izolovaných epizodek Sora a Gouta. Jejich romantické pnutí podpořené songy písničkářky s kytarou, Yasuko, vrcholí emotivním, hořkosladkým závěrem. Jediným větším problémem je nedostatek výstavby pro dramatické momenty. Mahou Tsukai používá své největší devízy (jiskření mezi zamilovanou dvojící, chytlavou muziku a dospěle pojatou zápletku) jako by nic.

Kdyby série Natsu no Sora byla muzikálem, přirovnal bych ji svou otevřeností a odzbrojující přirozeností ke geniálnímu Once. Avšak někdy by trocha broadwayské kýčovitosti a smyslu pro show navíc škoda nebyla…

Hodnocení: 7/10