Jakub Lhota – 2006-08-25

Original run 8. května 2006 - 24. června 2006
Formát 12 TV
Režie Katabuchi Sunao
Původní práce Rei Hiroe
Studio Madhouse

Uměle protahované sledovaní série Black Lagoon, způsobené prodlevami v releasech fansubů party Shinsen-Subs, mi poskytlo dost času, abych si výsledný obrázek řádně zaostřil. Vy si tak konečně můžete přečíst recenzi na jedno z nejlepších akčních anime poslední doby.

Moderní pirátství není o pestrobarevných hadrech členů námořnictva jejího veličenstva, o naleštěných dřevěných podlahách kanóny se ježících galeon, ani o ostrovech se zakopaným pokladem. Všechny tyto rádoby romantické atributy včetně nezávislosti nad autoritami jsou pryč. To, co zůstalo, je neředěná touha po zisku, která jde přes mrtvoly. V historické mecce pirátství, v Karibském moři byste dnes však žádného nenašli. Pokud chcete zažít pořádné vzrůšo, vyplujte se svou milionovou jachtou do jihovýchodní Asie a budete mít jistotu, že se zpáteční cestou si hlavu nebudete muset dělat. Ta totiž bude viset napíchnutá na kůlu.

Loď vjíždí do zátoky - screenshot ze seriálu Black Lagoon

Posádka lodi torpédového člunu Black Lagoon (domovským přístavem na ostrově Roanapura) sice obchodní a výletní lodi nepřepadává, jejími klienty jsou však různé zločinecké organizace, které sledují mnohdy značně rozdílné cíle.

Kapitánem lodi je Dutch, což je nejspíše narážka na postavu majora „Dutche“ Schaeffera z filmu Predátor, hranou A. Schwarzeneggerem. Pokud si představíte Arnieho jako plešatého černocha se slunečními brýlemi a vousy, tak jste na správné adrese. Benny, neboli Benny-boy, je americký univerzitní student židovského původu, který zajišťuje technickou stránku věci a sem tam prohodí nějakou tu hlášku. Rebecca (Revy) je sexy pistolnice s dosti nevybíravým slovníkem a temnou minulostí zlodějky a vražedkyně. Jejími oblíbenými zbraněmi je dvojice modifikovaných Beret 92F, které zdobí pirátská vlajka a vyrytý nápis v thajštině. Ve schopnosti rozsévat smrt a uhýbat kulkám by trumfla i Nea a Maxe Payna. Posledním kamarádem do deště je japonský úředníček Okajima „Rock“ Rokuro, který se k partě z Černé laguny připlet, lépe řečeno byl unesen při své cestě Jihočínským mořem. Jeho tokijští šéfové ho v té bryndě nechali, aby utajili probíhající pašeráckou operaci. Rock měl sice možnost se vrátit k civilnímu životu, ale vzdal se jí. Jeho mírné slušné chování a fakt, že stalé nosí košili s kravatou, jsou v přímém kontrastu s ostatními členy posádky.

Postavy tu jsou hodně důležité, neboť pojí celou sérii dohromady. Black Lagoon trpí značnou epizodičností a vztahy mezi postavami udržují alespoň nějakou návaznost. Posádka prostě dostane kontrakt buď od Hotelu Moskva (paramilitantní odnož ruské mafie), čínských triád, jihoamerických drogových kartelů, nebo od tajných služeb Spojených států. Diváci pak můžou čekat jediné. Neustávající frenetickou palbu ručních i palubních zbraní všech možných ráží a smršť hlášek ve stylu Quentina Tarantina (filmy jako: Pulp Fiction, Kill Bill, nebo Gauneři) , případně jeho komiksového protějšku Gartha Ennise (u nás vyšel Preacher, Punisher a Hitman). Akční tempo tu a tam přeruší úvahy na téma terorismus, vlastenectví a svoboda.

Black Lagoon si na nic nehraje a pokud zde hledáte něco více než akci a drsné hlášky, tak jste na špatné adrese. Příznivce akčňáren však jistě potěší kvalitní animace a výborný soundtrack v čele s brilantním openingem.

Pokud hledáte oddychovou letní záležitost, která však nepostrádá jiskru exotičnosti, tak je Vám Black Lagoon ušita na míru.

V přípravě je už druhá sezóna této série. Ta první pokrývá zhruba první dva tankoubony manga verze, kterou má na svědomí Rei Hiroe.

Hodnocení: 7/10